Co dziś do mnie przemawia



* Dom to miejsce, które przyjmuje to, co masz do podarowania.
Sentencja pozuje ze ślimakową miseczką z wypalanej gliny, przepięknie szkliwioną w środku, autorstwa Arka z Pracowni Arenda.
A także:
"Rzecz dziwna, w pokonaniu kryzysu związanego z kartezjańskim sposobem myślenia pomogła mi znajomość fizyki. Pewien jej dział, tak zwana "fenomenologiczna teoria nieodwracalnych, sprzężonych procesów", nasunął mi pomysł, żeby przeżycia człowieka wyrażać w sposób niezależny od tego, jak one się wydarzyły. Lubiłem ten dział fizyki, ponieważ przypomina mi starożytne szkoły tajemne. Traktuje zdarzenia fenomenologicznie; procesy zachodzą, łączą się i sprzęgają, nawet, jeśli nie możemy jeszcze powiedzieć jak lub dlaczego.
To było dla mnie: pracować z tym, co się wydarza, zamiast próbować wyjaśnić jaki był tego początek! Być może idea początków jest tylko jedną częścią rzeczywistości. Może jest jakiś komplementarny pogląd, który mówi, że nic nie ma początku; wszystko po prostu istnieje".

Amy i Arnold Mindell, "Tyłem do przodu. Praca z procesem w teorii i praktyce"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz