Co dziś do mnie przemawia: Kyrie Eleison

 W. A. Mozart - Mass In C Minor; K 427, Kyrie  KLIK TU

Za pośrednictwem Polskie Radio II KLIK TU.
 
Kyrie, transliteracja greckiego Κύριε (Kyrie), wołacz od Κύριος (Kyrios), co oznacza "pana, Pana, mistrza". W religijnym kontekście czasem tłumaczone jako "Bóg".
Fraza Kyrie Eleison, tłumaczona jako "Panie, zmiłuj się", jest jedną z najczęściej powtarzanych w liturgii prawosławnej, w litaniach.
Modlitwa jest również jedną z najważniejszych w wielu zachodnich denominacjach chrześcijańskich. Potrójna inwokacja Kyrie Eleison, Chryste Eleison, Kyrie Eleison jest częścią mszy w obrządku katolickim.

Słucham tej muzyki, w polskim radiu, które jest dosyć porządne i cieszę się, że mogę powiedzieć: to moja tradycja, moje korzenie. Chociaż PiS straszy wprowadzeniem podatku bankowego, co gdyby się stało, oznaczałoby, że płaciłabym wyższą ratę kredytu i miałabym mniej pieniędzy do zadysponowania zgodnie z moją wolą. I jeszcze podobno jeszcze mocniej chcą opodatkować osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, czyli mnie. Kyrie Eleison :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz