Co dziś do mnie przemawia z mojej Tradycji: Wszechmocny i Wszechsłaby

O Bogu mówi się często, że jest wszechmocny. Rzadko, że jest również wszechsłaby wobec oporu ludzkiej wolności. Że jest ranliwy. Ze jest słabszy od policjanta, bo policjant jakoś swoją wolę wymusi. A Bóg? Co może Bóg? Proponować, to wszystko.
Z wywiadu z ks. Wacławem Hryniewczem OMI, autorem książki "Nadzieja woła głośniej niż lęk. Eseje wokół nauczania Jezusa historycznego".
Całość wywiadu "Żeby Bóg nie umierał z nudów" KLIK TU

Idea Boga, artysty, kochającego swoje dzieło.
Akompaniament taneczny dzisiaj. Choreografia Piny Bausch (!!! Co mogę powiedzieć... Ludzie robią różne takie, że chce się żyć. Dziś, w dzień moich urodzin.)

2 komentarze:

  1. Miałam taki czas, że nie mogłam się zatrzymać z zachwytem nad Piną, a może raczej w Pinie. Byłam jej apodyktyczną apostołką i zmuszałam swoich wszystkich gości (agroturystycznych) do poznania tego filmu. Po prostu któregoś dnia zapraszaliśmy wszystkich do pokoju z projektorem i ... Pina. Niektórzy mnie za to pokochali, inni znienawidzili. Pewnie to było idiotyczne, tak zmuszać (drzwi nie były zamykane na klucz:)), nie wiem.
    Aneto wspaniała, niech Ci się darzy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdo, dziękuję! Za życzenia. I za apostołowanie... Czy ja wiem? Myślę, i ze dziwieniem znajduję w sobie, że jednak jestem zwolenniczką odpowiednio użytego przymusu w pewnych sytuacjach. Trochę, powiedzmy, jak z sianiem... Ziarno padnie na podatny grunt, albo nie padnie, a jednak się staramy

    OdpowiedzUsuń